24 Kasım 2014 Pazartesi

OKUDUKLARIM - 20 (İKİ KERE İKİMSİN)



Yeni bir haftaya yepyeni bir yazıyla başlayalım. Nasıl başlarsak öyle gidermiş. :)


Güz okuma şenliği için okuduğum kitaplardan birinin daha yorumu gelecek az sonra, Nursel CALAP-İki Kere İkimsin.


Yorumlara geçmeden önce birazcık okuma şenliğinden bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz gibi ilk kez katıldım okuma şenliğine ancak o kadar pişman oldum ki neden daha önce katılmamışım diye. Oldukça eğlenceli ve verimli geçiyor benim açımdan. İkinci ay raporlarından anladığım kadarıyla oldukça verimli kitap okuyanlar var, ben biraz sönük kalacağım yanlarında ama olsun çok keyifli oluyor. İnşallah yakın zamanda 2. ay okuduklarımı da yazacağım. Neyse efendim şimdi gelelim kitabımıza. :)


Kitabın Adı          : İki Kere İkimsin
Kitabın Yazarı    : Nursel CALAP
Yayınevi              :  Postiga
Yayın Yılı            : 2014

Arka Kapak Yazısı

Tek başına birken onunla iki olmaktan ötedir aşk… iki kere ikidir! onu bulduğunda kendini kaybediyorsan, birtanem dediğinle birlikte çoğalmışsan ya da bunu hayal ediyorsan, sıradaki şarkıyı sana hep o söylüyorsa, elini tutmadığında düşüyorsan ve düştüğün yerden kalkmak istemiyorsan oku bu kitabı… unutmak istemediğin satırların altını çiz, tıpkı onu hayatından siler gibi. yeniden okumak istediğin sayfaların kenarlarını kıvır, tıpkı canını acıttığında yatağına kıvrılıp kaybolmak istediğinde yaptığın gibi. ve başucunda tut. yalnız hissettiğinde kapağında okuyacağın gibi aslında yalnız değilsin… iki kere ikimsin! Ali'yle ayşegül'ün annesi nursel calap, okur okur okur... işte hayatı budur! uzun zamandır yayıncılığın birçok dalında çalışmakta olan yazar, doğduğu yer olan bakırköy'de yaşar.


İsminden de anlaşılacağı üzere aşk üzerine bir kitap. Yazarımızın bir ya da birkaç (yazılarında bahsettiği kişi tek miydi, yoksa birden fazla kişi hakkında farklı zamanlarda yazdığı yazılar mıydı tam olarak anlayamadım) kişi hakkında yazmış olduğu deneme tarzı yazılardan oluşuyor. Aslında kitabın yarısına kadar bu şekilde ilerleyen kitap yarısından sonra aforizmalara dönüyor. 

Beni kesinlikle tatmin etmeyen bir kitap oldu. Sırf okumak için okudum. Sevmedim. Dikkatimi çeken bir nokta da kitapta dilbilgisi kurallarına dikkat edilmemesi oldu. Hiçbir noktaya büyük bir harfle başlanmamış, şimdi böyle dedim diye gülmeyin bana sakın :) Bu durum beni kitabı okurken oldukça rahatsız etti. Dilbilgim mükemmel değildir ancak bir kitap çıkarıyorsan mükemmel olmalı. Bunu yapmasının bir amacı var mıydı onu da bilmiyorum ancak ben okurken bu durumdan ciddi anlamda rahatsız oldum.

Günlük tadında, yavan bir kitaptı. Tavsiye etmem ancak illa da okumak istiyorum ben diyorsanız buyrun okuyun efendim. Facebook duvarınıza yazabileceğiniz birkaç atarlı giderli cümle bulursunuz içinde. :)

Mutlu kalın olur mu? :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder